Uit de koker van Albert

zondag, oktober 05, 2008

Brandweerwedstrijden


Gisteren ben ik de hele dag betrokken geweest bij de regionale brandweerwedstrijden in Sassenheim. Voor het eerst in Nederland was er bij deze wedstrijden een publieksjury en mij was gevraagd om dat te doen. Natuurlijk heb ik daar positief op gereageerd en zo kwam het dat ik zaterdagochtend om 06:00 uur al aanwezig was in de brandweerkazerne in Sassenheim. Ik werd daar ontvangen met een goed ontbijt en daarna zijn we goed geïnformeerd. Met het oog van het publiek zouden wij naar de wedstrijd kijken en punten geven aan de 10 teams die meededen. Om 7:30 uur zijn we naar het park rusthoff gegaan, want daar was de wedstrijd. Als eerste moest er een boom worden doorgezaagd daarna was er een klein brandje bij een bouwkeet, maar dat liep uit de hand door de ontploffing van een gasfles. Daardoor was er paniek, liep er iemand spnotaan de sloot in en lag er iemand beklemd onder de keet.

Wij hebben vooral gekeken naar de inzet van de brandweermensen. Zijn ze actief bezig, hoe gaan ze om met de slachtoffers en is de bevelvoerder de baas op het terrein. Bij ons kwam Hillegom er als beste uit op de voet gevolgd door Warmond en Rijnsburg. Aardig was om te zien dat onze top drie ook de top drie was van de deskundige jury. daar was wel een andere volgorde. De deskundige jury gaf Rijnsburg de meeste punten, gevolgd doot Hillegom en Warmond werd daar derde.

Ik heb een leuke dag gehad en heb weer veel gezien van de inzet van de vrijwillige brandweer in deze regio. Wat mij betreft petje af voor alle teams.
Voor een uitgebreid verslag kunt u terecht op www.deteyding.nl