Uit de koker van Albert

zondag, september 14, 2008

drukke zondag

Vanmorgen ben ik samen met San naar de Parkdienst geweest. Het thema was Goed Zicht. Het is toch elke keer weer zeer bijzonder dat zo veel mensen op dit evenement afkomen. Mijn inschatting is dat er toch weer zo'n 1200 a 1300 mensen waren. Ook vond ik het bijzonder dat de collecte bestemd werd voor mijn broer Dirk en zijn vrouw Tineke die heel veel goed werk doen in Tanzania. Voor één persoon werd de oproep erg letterlijk genomen en die heeft zijn gehele portemonnee in de collectezak gedaan. Ook is er nog te bieden op een hoeveelheid schilderijen die speciaal voor deze dienst waren gemaakt. Ook die opbrengst is voor Tanzania, dus mensen biedt er maar lekker op los.

Na afloop van de dienst kwam ik hans Goudsmit en zijn vrouw Bea tegen. Samen met Hans ben ik naar het Kunstcafé in Warmond gefietst. daar waren we net op tijd voor een concert van Dorien van Rumt (alt-mezzo) en Erna van der Burg (piano). Dit concert werd ons aangeboden door Cor Klaassenbos, de huurder van het Kunstcafé die de strijd met de gemeente in zijn voordeel heeft beslist. Hij vierde dat hij daar mag blijven. De opkomst van raadsleden was wel wat teleurstellend trouwens. Naast Hans en mij was zoals gebruikelijk Rose Marie (D66) de enige vertegenwoordiging.

Hierna even naar huis gefietst en wat gegeten en toen met de boot nog even naar de Schippertjesdagen gevaren. Ik vind het toch altijd wel weer mooi om al die oude slepers en bakdekkruisers en maaskruiser te zien.