Uit de koker van Albert

zondag, september 14, 2008

Commissie BFT

Afgelopen donderdag was de eerste commissie Bestuur, Financiën en Toerisme na de vakantie. ondanks het feit dat er veel agendapunten waren sprong er wat mij betreft één ding uit en dat is het beleidsplan over afvalverwerking dat wethouder Van der Zon heeft aangeboden. Er was best wat kritiek ook van de PvdA. Ons uitgangspunt is dat er een kwalitatief goed systeem moet zijn en dat het de inwoners gemakkelijk gemaakt moet worden om afval kwijt te kunnen. In het beleidsplan is er spake van achteruitgang i.p.v. vooruitgang. Daarbij wordt er naar mijn overtuiging meer gekeken naar de financiën dan naar de kwaliteit. Voorals in sassenheim gaan de inwoners weer een stap achteruit als de milieustraat gesloten gaat worden. Wat ons betreft is dat geen automatisme. In het raadsakkoord is opgenomen dat dit alleen kan als kan worden gegarandeerd dat de aanvoer niet achteruit zal gaan. Daar zit wat mij betreft ook het pijnpunt, want dat kan de wethouder in mijn ogen niet waarmaken. In de raad van donderdag 25 september kom ik daar zeker nog op terug.