Uit de koker van Albert

woensdag, september 03, 2008

Voor niets gaat de zon op

Vandaag las ik in het nieuwsblad Teylingen de ingezonden brief van de heer of mevrouw Bierhuis uit Leidschendam. In de brief wordt aangegeven dat men het belachelijk vind dat er betaald moet worden om een boot af te meren aan het Joppe. De gemeente vraagt (slechts) 1 euro per meter en dat vindt de briefschrijver niet normaal. Nu ben ik zelf ook watersporter en heb ook een boot van 10 meter. Ik vaar met mijn boot heel Nederland door en kom regelmatig op soortgelijke plekken als aan het Joppe. Ook daar is de prijs vaak € 1,00 per meter om een nachtje te blijven. Ook daar zijn geen voorzieningen. Als je in een haven met voorzieningen gaat liggen ben je er echt niet voor € 1,00 per meter. Daarnaast rekent men apart af voor water, stroom en een douche.

De heer of mevrouw Bierhof eindigt met de opmerking; "waar is de gemeente Teylingen mee bezig" Dat kan ik snel verklaren. De gemeente maakt eindelijk werk van toerisme. heeft de toeristenbelasting afgeschaft, maar wil wel dat er betaald wordt voor het gebruik van kades, aanlegsteigers e.d. Met die opbrengst kunnen we er voor zorgen dat de steigers goed onderhouden en of vernieuwd kunnen worden. helaas meneer of mevrouw Bierhof; voor niets gaat alleen de zon op.