Uit de koker van Albert

donderdag, juli 12, 2007

Vervolg Oranjebuurt

Ik krijg veel reacties op mijn stukje over het stoppen van de bouw in de Oranjebuurt. Er zijn inmiddels een paar kopersverenigingen die zeker ook proberen helderheid te krijgen. Gisterenavond hoorde ik dat ook een bouwproject van Roos in Wassenaar is stilgelegd. Dat stond vanmorgen ook al in het Leids dagblad. Verder is mij te horen gekomen dat Roos in ieder geval lid is van het garantiefonds. Dat lost zeker niet alle problemen op maar geeft wel fianciƫle zekerheid voor de kopers van de woningen en de woonstichting.

Woonstichting Vooruitgang heeft trouwens alle bewoners van de Oranjebuurt een brief gestuurd waarin wordt aangegeven dat er fianciƫle problemen zijn bij Roos en dat er over drie weken meer informatie komt.

Ik zou alle betrokkenen willen aanraden om lid te worden van de kopersverenigingen en zich te laten adviseren door deskundigen. Gisterenavond heb ik nog even contact gehad met onze wethouder, maar hij kon mij geen nadere informatie geven. Er is "radiostilte" van uit Roos. Wordt vervolgd!!