Uit de koker van Albert

zondag, juli 01, 2007

Fractie

Zaterdagmiddag hebben we met de fractie een rondje Kaag gevaren met mijn boot. Joost heeft nog wat foto's gemaakt dus kijk ook even op de weblog van Joost. We hebben gezien wat er aan onderhoud moet gebeuren, waar de oevers beschadigd zijn. Maar ook hoe de eendenkooi in het gebied is opgenomen. Hoe de verrommeling van het gebied gaandeweg heeft toegeslagen en dat er heel erg veel bootjes in sloten en vaarten liggen. Waar de (boeren) jachthaven gepland is en op welke plek jachthaven Lokhorst een nieuwe haven wil bouwen. Ik heb daar al eerder iets over op mijn weblog geschreven.

We hebben ook gezien welke verschillen er zitten in het beheer van de Kaag aan de Warmondse kant en dat deel wat van Alkemade is. Afstemming is zeker op zijn plaats. Tot slot hebben we een hapje met elkaar gegeten in restaurant De Hanenpoel. Daar is ook onze wethouder gerrit van der Meer aangeschoven. Al met al een plezierige maar ook leerzame middag.

Na afloop nog even naar de Warmondse Kaagweek gevaren. In het park Groot Leerrust was het behoorlijk druk, maar wel gezellig. Ik vraag mij wel af waarom de jeugd het nu nodig vindt om de plastic glazen en blikjes in het water te gooien in plaats van in de afval bakken. Iets voor de organisatie om daar wat meer op te letten.