Uit de koker van Albert

maandag, juli 09, 2007

Bouw Oranjebuurt gaat niet over Rozen

Vandaag hoorde ik dat de bouw van de Oranjebuurt in Sassenheim stil is gelegd. De oorzaak zouden financiële problemen zijn. Ook gaat het gerucht dat bouwbedrijf Roos failliet zou zijn. Natuurlijk heb ik direct onze wethouder Gerrit van der Meer gebeld en gevraagd of hij al duidelijkheid had wat er aan de hand is. Ook heb ik op de site van het bouwbedrijf gekeken. Niets wijst er echter op dat er een faillisement aan de orde zou zijn. Gerrit heeft mij wel aangegeven dat hij ook had gehoord dat er financiële problemen zouden zijn maar vanmiddag wist hij daar nog niet het fijne van. Het wordt uitgezocht en ik hoop snel te weten wat er echt aan de hand is.

4 Comments:

  • At 12:18 a.m., Blogger Veugelers said…

    Geachte heer Vink,

    Ook wij (toekomstige buurtbewoners van de Oranjebuurt) zijn allemaal geschrokken van de geruchten dat er nu (ook nog) financiële problemen zouden zijn bij de bouwer. Wij zijn blij dat de politiek deze materie zeer serieus neemt en dat u er aandacht aan schenkt in uw weblog.

    Enige tijd geleden heb ik tezamen met mijn vriendin (als toekomstige bewoners van de Oranjebuurt) speciaal een website opgericht om alle toekomstige buurtbewoners van de nieuwbouwwijk Oranjebuurt alvast met elkaar in contact te brengen en om het laatste nieuws met elkaar uit te kunnen wisselen. Momenteel wordt deze site door zeer veel (toekomstige) buurtbewoners van de Oranjebuurt per dag bezocht.

    In het forum 'oranjebuurtchat' op de site kunt u onder het kopje 'slechte oplevering' en 'reden tot zorg' vele zorgen van de bewoners lezen omtrent de nieuwe financiële problemen bij de bouw van de Oranjebuurt. Ik nodig u van harte uit om ook eens een bericht in dit forum achter te laten!

    Uiteraard begrijpen wij dat u als wethouder niets kunt toezeggen, maar het feit dat een wethouder de moeite zou nemen eens te reageren zal zonder meer gewaardeerd worden!

    Uiteraard hopen wij dat uw invloed bij deze of gene wellicht wel een duwtje in de goede richting kan betekenen voor een snelle hervatting van de werkzaamheden in de Oranjebuurt die de afgelopen tijd al diverse malen vertragingen hebben opgelopen. Denk bij dit laatste onder meer aan de bouwstop eerder dit jaar waardoor i.v.m. een gerechtelijk procedure de bouw ook al bijna een maand heeft stilgelegen. Met op dit moment ook nog de bouwvak in het vooruitzicht, hopen wij uiteraard dat de bouw zeer spoedig kan worden voortgezet!

    Bij voorbaat wil ik u bedanken voor een (hopelijk positief) bericht van u op de Oranjebuurtsite!

    Met vriendelijke groet,
    E.W.G. Veugelers

    namens
    http://oranjebuurt.personalsite.nl
    c.q.
    http://oranjebuurt.tk

     
  • At 8:29 p.m., Blogger Albert Vink said…

    Beste meneer Veugelers,

    Dank voor uw reactie. Ik probeer als raadslid (ik ben geen wethouder) de vinger aan de pols te houden. Ik ben door andere ook al op uw site gewezen. Ik zal zodra ik antwoord heb van de wethouder dit antwoord publiceren. tot die tijd zal ik de zaak kritisch blijven volgen. ik hoop dat het allemaal mee zal vallen, maar ik vrees dat er wat meer aan de hand is dan alleen een gerucht.

    Groeten Albert vink

     
  • At 10:14 p.m., Blogger Unknown said…

    Geachte heer Vink,

    Als voorzitter van de kopersvereniging van de "De 38 van Nieuw Saksen" schaar ik mij achter het berciht van de heer Veugelers. Ik vertegenwoordig de kopers van de 38 herenhuizen. Wij nemen graag kennis van de antwoorden die u verneemt van wethouder Gerrit van der Meer.
    Wij zullen als bestuur ook op andere wijze laten informeren om meer helderheid over de onstane situatie te verkrijgen.

    Met vriendelijke groet,


    Ramon de Noronha
    voorzitter

    www.nieuwsaksen.net

    ramon@nieuwsaksen.net

     
  • At 1:21 a.m., Blogger Unknown said…

    Geachte heer Vink.

    Graag zou ik ook op de hoogte willen worden gehouden worden van de antwoorden van de heer van der Meer.

    Ik hou een website bij voor de 3 appartementen complexen Amalia Alexia en Ariane. namelijk www.nieuwsaksenpanorama.nl

    Met vriendelijke groet

    Gerrit Leverland
    info@leverland.net

     

Een reactie posten

<< Home