Uit de koker van Albert

zaterdag, juli 28, 2007

Fietstunnel

Ik kreeg recent een afschrift van een brief aan het college van de bewoners van het Lisdoddehof uit Voorhout. In de brief geven de bewoners aan erg veel last te hebben van hangjeugd bij het fietstunneltje onder het spoor door. Ik fiets daar zelf ook regelmatig en ik moet zeggen daar zitten vaak jongeren op en boven aan de trap die nergens toe leidt. Ik ben het dan ook eens met de bewoners dat zo'n doodlopende trap een ideale plek is voor hangjeugd. Nu hoeft hangjeugd op zich geen probleem te zijn. Een aantal jongeren die bij elkaar zitten op een plek en een praatje maken is geen probleem. Anders wordt het als er overlast wordt veroorzaakt. Harde muziek, het achterlaten van vuil, gebruik van drugs en of alcohol gaan vaak samen met geschreeuw in plaats van praten. Dat moet dus hard worden aangepakt.

De bewoners schrijven ook dat de plek er niet uitziet vanwege de graffiti en dat is ook zo. Ik begrijp dat trouwens niet zo goed want er zijn contracten met verwijderingsbedrijven. Ik zie dat regelmatig mensen hard bezig zijn graffiti te verwijderen. Ik vraag mij dan ook af waarom dat niet bij de fietstunnel gebeurd.


Inmiddels heeft Trilokaal schriftelijke vragen gesteld aan het college. Trilokaal vraagt opheldering over het niet verwijderen van graffiti en de overlast van de jongeren. Ik ben benieuwd naar de antwoorden van het college.


Waar ik ook benieuwd naar ben is het feit dat de bewoners via de website (digitaal) klachten hebben ingediend en dat ze daar geen enkele reactie op hebben gekregen. Dat is een voorbeeld hoe het dus niet moet. Je maakt het bewoners makkelijk om een klacht neer te leggen van achter de PC, maar dan moet je daarwel op reageren!!