Uit de koker van Albert

vrijdag, januari 26, 2007

Bizar

Bizar was het gisteren in de raadsvergadering van de gemeente Teylingen. Bij het stemmen over een aanpassing van het voorstel over de kassenbouw in de Elsgeesterpolder staakten de stemmen op 9 voor en 9 tegen. De burgemeester en de griffier verzonnen een list en het CDA bouwde het wijzigingsvoorstel om tot een motie en die motie werd aangenomen. Het duurde al met al wel ruim twee uur voor we er uit waren.

Bizar waren sommige opmerkingen van Leo van Steijn. (het wordt zo nooit wat tussen ons Leo). Hij maakte zich zeer druk over twee hectare in de Elstgeesterpolder terwijl onze eigen wethouder Gerrit van der Meer er voor heeft gezorgd dat we 16 hectare minder uitgeven. Snapt u het nog? Leo van Steijn als wethouder gaf 38 hectare groen weg aan Katwijk en Leo van Steijn als raadslid wil geen 22 hectare maar 20 hectare groen ombouwen tot kassengebied.

Bizar was de opstelling van de VVD door een discussienota over pensions die al breed uitgediscussieerd was in de commissie Bestuur Financiƫn en Toerisme op de agenda te laten staan. Bij het vaststellen van de agenda werd het discussie stuk ingetrokken en gaf men aan dat een motie over het zelfde punt ingediend zou gaan worden. En dit alles in mijn ogen alleen om de publiciteit. We hebben er veel meer aan om het college zijn werk te laten doen en in te gaan op de klachten van de omwonenden. Die echt last hebben, want ik sprak gisteren nog met twee mensen die er naast wonen en daar wordt je echt niet vrolijk van. Daar moet dus iets aan gedaan worden. Dus handhaven en waar nodig goede afspraken maken.

Bizar waren ook de opmerkingen van Leo van Steijn over mevrouw Keijzer (D66) en mij over het feit dat wij geen oog zouden hebben voor de problemen met eengezinshuizen waar gastarbeiders in worden ondergebracht. Dit leidde tot een felle discussie tussen van Steijn en mijzelf die door de burgemeester werd afgekapt. Kees van Velzen gaf mij wel gelijk.

Na afloop van de vergadering aan de bar stelde Leo nog dat hij een man was van principes. Hoe zat het ook al weer over de afspraken wie er wel en wie er niet in de raad zouden gaan zitten na de verkiezingen Leo? Dit vonden de leden van Trilokaal uit Warmond al ruim een jaar geleden bizar.

Ik vond het gisteren bizar een ander woord heb ik er eigenlijk niet voor. Ik vraag mij wel eens af hoe de mensen het op de tribune uithouden. Ik denk bizar!