Uit de koker van Albert

zaterdag, januari 13, 2007

Eigen Arbeidsvoorwaarden

Donderdag in de commissievergadering waren onze eigen arbeidsvoorwaarden aan de orde. Nu is het volgens mij niet goed mogelijk om over je eigen arbeidsvoorwaarden te praten. Dat kun je veel beter aan een andere partij overlaten. Maar goed, we moeten het nu eenmaal vaststellen. Ik had voor de vergadering een mail gekregen van het CDA waar uit bleek dat men, in tegenstelling tot wat in het besluit was opgenomen, wel een computer ter beschikking wilde hebben voor raadsleden. In een eerdere discussie had ik aangegeven dat de PvdA in meerderheid dit niet nodig vond. In de fractie hebben we de discussie weer een keer gevoerd. Als we zouden instemmen met het beschikbaarstellen van elektronische apparatuur dan moeten we ook gaan voor het meest moderne en dat is een blackberry. Een telefoon met ook die mogelijkheden die een computer heeft. Dus je bent sneller bereikbaar via de telefoon en via de e-mail en je kunt direct stukken van commentaar voorzien.

Hier was geen meerderheid voor. De kritiek van D66 was vreemd. Rose Marie Keijzer ging even zitten verklaren hoe mijn dag er uit ziet en dat ik al een mobiele telefoon en e-mail heb. Ik vond dat ze niet over mij na moet denken maar dat ze dit aanbod op zichzelf zou moeten betrekken.

De kritiek van Leo van Steijn was precies de reden waarom ik vind dat je niet voor jezelf moet onderhandelen. Hij beperkt de leden van de gemeenteraad omdat we ook een discussie hebben gehad over het verstrekken van computers aan bijstandsgerechtigden met schoolgaande kinderen. Natuurlijk zijn goed recht als oppositie, maar niet fraai.