Uit de koker van Albert

woensdag, januari 03, 2007

Bomen gekapt

Afgelopen weekend kreeg ik een tip dat er mensen bomen aan het omzagen waren op het terrein van het Hoogheemraadschap van Rijnland. In Sassenheim ook wel bekend als het terrein van de waterzuiveringsinstallatie achter speeltuin Bijdorp. Ik heb de tipgever aangeraden om dit bij de politie te melden en dat is ook gebeurd. Ik ben zelf even polshoogte gaan nemen en uit mijn waarneming heb ik gezien dat er zeker twee bomen zijn omgezaagd. Getuigen hebben ook gezien wie het heeft gedaan. Toen ik net de Engel Kruiffhoven uit fietste kwam ook de BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) ter plaatse aan. We hebben samen nog even naar de omgezaagde bomen gekeken. De BOA heeft daarna de getuigen gehoord en er is proces verbaal opgemaakt. Er zal een fikse boete worden uitgedeeld.