Uit de koker van Albert

donderdag, december 28, 2006

Papier en glas


In het debat met wethouder Van der Zon over het afschaffen van het ophalen van glas in Sassenheim heb ik de wethouder gevraagd of hij kon verklaren waarom er in Sassenheim tot nu toe veel meer glas werd opgehaald dan in Voorhout en Warmond. Mijn redenatie was omdat het de inwoners gemakkelijk wordt gemaakt en je dan ook werkelijk kan meten wat er wordt opgehaald. Er verdwijnt dus veel glas in Voorhout en Warmond nog in het restafval. De wethouder ontkende dit en gaf aan dat de cijfers echt klopte. De proef op de som dan maar!! Ik heb omdat er geen glas meer wordt opgehaald in Sassenheim een paar willekeurige grijze bakken opengetrokken. En zie hier het resultaat. Ik ben dus benieuwd naar de cijfers van volgend jaar. Ik voorspel u dat er dan net zoveel glas in Sassenheim wordt opgehaald als in Warmond en Voorhout. En de rest??? Gewoon in de grijze bak.