Uit de koker van Albert

zaterdag, februari 25, 2006

Cees Waal

Oud (waarnemend) burgemeester van Sassenheim is geroepen naar het noorden des lands om orde op zaken te stellen in Delfzijl. Als ik alle berichtgeving mag geloven is er al jaren een grote bestuurskrisis in Delfszijl. Commissaris van de Koningin Hans Alders heeft Cees Waal gevraagd om waarnemend burgemeester te worden. Op de radio en TV hoorde ik dat Cees er zin in heeft. Ik denk dat het een lastige klus is, maar denk aan de andere kant dat het echt een uitdaging voor Cees is om het vertrouwen in de plaatselijke politiek weer terug te gaan winnen. Ik ken Cees als iemand die in staat is de lijnen uit te zetten en partijen bij elkaar te brengen. Maar ook als iemand die vindt dat partijen wel een bepaalde richting uit moeten. Als ze dat niet doen is Cees ook wel een opstandig baasje.

Ik wil Cees in ieder geval van harte feliciteren met zijn benoeming en hem heel veel sterkte en wijsheid toewensen met zijn nieuwe klus!