Uit de koker van Albert

zaterdag, februari 04, 2006

TV West

Gisterenochtend heb ik een inetrview gegeven aan TV West over het tankstation in de Lindenlaan. Ik zag in de uitzending ook het commentaar van de heer De Groot eigenaar van het tankstation. Hij stelde dat er al 40 jaar een tankstation zit en dat het onzin is dat er nu zoveel commentaar op is. Hij snapte zelfs de uitspraak van de raad van state niet en was daarin zeer teleurgesteld.

Nu weet ik niet waar de heer de Groot woont, maar laten we er nu eens vanuit gaan dat hij in een normale straat woont en dat er in die straat nabij het huis van de heer De Groot een kleine buurtwinkel zit. Die buurtwinkel zit er al 40 jaar en niemand heeft er bezwaar tegen. Sterker nog als je wat nodig hebt ga je er even heen. Maar de tijd gaat verder en de winkel wordt gemoderniseerd dat geeft wel wat meer bezoekers, maar geeft geen overlast. Nog wat later meldt zich een grote supermarktketen die er een grote supermarkt van maakt. Ik zou dan graag het gezicht van de heer De Groot willen zien. Ik zou mij kunnen voorstellen dat de heer De Groot een actiecomité opricht en bezwaar gaat maken tegen de komst van een grote supermarkt en de druk die dat legt op de omgeving en dat de heer De Groot navraag gaat doen bij de gemeente of dit nu allemaal wel kan binnen de huidige vergunning.

Even terug naar het interview. De PvdA heeft niets tegen het autobedrijf en als alles terugkeert naar de oude situatie is iedereen weer tevreden. Maar een tankstation wat eigenlijk op een grote doorgaande weg thuis hoort in een klein straatje is niet goed. Dat past op die plek niet, maar dat had ik al eerder gezegd.