Uit de koker van Albert

dinsdag, januari 31, 2006

Tankstation Lindenlaan

Het is net een tijdje rustig rond het tankstation aan de Lindenlaan. Toch bereiken mij geluiden dat het station op 1 februari weer open zal gaan. Ik vraag mij in alle redelijkheid af "hoe kan dat nu" en hoe zit nu de juridische regelgeving in Nederland in elkaar. Er ligt een besluit van de Raad van State dat het station niet open mag en nu kan volgens wethouder Van der Meer het tanstation onder de oude vergunning wel open!!

Dit soort onlogische besluitvormingsprocessen werken hard mee dat inwoners het niet meer snappen en hebben daardoor ook geen vertrouwen meer hebben in de politiek. De raad van Sassenheim heeft breed aangegeven dat eigenlijk een tankstation in de omvang zoals de ondernemer dat wil op die plek niet wenselijk is en heeft het bestemmingsplan ook op dat punt gewijzigd. De Raad van State geeft aan dat het niet kan zoals het is opgezet en toch zijn er weer mazen gevonden om het station open te laten gaan. Wie het nog begrijpt mag het mij uitleggen!!!

Maar los van het bovenstaande, je zal er maar wonen en dagelijks overlast ondervinden. De ondernemer zit volgens mij ook niet te wachten op een boze buurt. Ik heb begrepen dat onze wethouder Gerrit van der Meer binnenkort een gesprek heeft met de omwonenden. Ik ben benieuwd hoe de omwonende op deze kromme besluitvorming zullen reageren. Wat de PvdA betreft moet dit tankstation zo snel mogelijk definitief gesloten en eventueel verplaatst worden. Het past niet op de plek waar het nu zit.