Uit de koker van Albert

vrijdag, december 22, 2006

Ideetjes

Gisterenavond voor de laatste raadsvergadering van dit jaar sprak ik nog even met een van de gasten bij de raad. Hij vroeg mijn aandacht voor twee zaken. Ten eerste de snelheid in de Westerstraat. Er wordt daar veel te hard gereden. Ik herken dat en we hebben daar al eerder aandacht voor gevraagd. Ook bij de politie is het bekend. Vorig jaar is er namelijk een oproep gedaan aan de inwoners om plaatsen aan te geven waar te hard werd gereden. De Westerstraat is door veel mensen aangemeld. Maar ja toen kwam weer de bureaucratie want de politie gaat weer naar de gemeente wijzen. Het antwoord was namelijk: "wij kunnen daar niet handhaven omdat de snelheidsbeperkende maatregelen zo moeten zijn dat er maximaal 30 Km per uur kan worden gereden". De bal ligt dus weer bij de gemeente. Willen we dus echt dat er op de westerstraat minder hard gereden kan worden, dan moeten we de hele straat aanpassen en volleggen met drempels, wegversmallingen, bloembakken en alle kruisingen gelijkwaardig maken. Een behoorlijk kostenplaatje trouwens en veel discussie met de bewoners.

Een tweede punt was het fietsen tijdens de markt. Dat mag niet, maar wie controleert er? Ik heb al eerder discussie gehad met de burgemeester over de handhaving in verkeer en open ruimte. Recent nog over de overlast van hondenpoep in Voorhout. Steeds krijg ik te horen dat het in een groter geheel moet worden gezien en de burgemeester niet ad-hoc ongestructureerd op signalen uit de gemeente wil reageren. Toch wordt het een keer tijd dat er wat aan gaat gebeuren. Ik heb al eerder gevraagd naar de inzet van de BOA's (onze zelf betaalde politiemensen) ik wil nu echt een keer weten wat die werkelijk doen en waarom er niet gehandhaaft wordt. Wordt vervolgt dus!