Uit de koker van Albert

vrijdag, juli 28, 2006

Nog een keer zwemmen

Nee, we hebben het niet over het zwemverbod in het Joppe wegens algengroei, maar nog een keer over de bordjes "verboden te zwemmen" rond enkele plassen op de Kaag. Inmiddels is mij bekend dat deze bordjes door de provincie zijn geplaatst. Maar voor niemand is echt duidelijk dat er wetgeving is die het verbied om te zwemmen in gebieden waar snelle boten mogen varen. Ik, xelf toch al jaren watersporter, wist dat zelf ook niet. Daarnaast zijn de bordjes verwarrend want het zijn niet echte verbodsborden zoals we die allemaal kennen rond met een rode rand, maar gele bordjes waar alleen maar met zwarte letters "verboden te zwemmen" op staat. Geen opmerking snelvaarwatergebied o.i.d. of een teken dat het een bordje van de provincie is, en daarbij is er bijvoorbeeld vanuit de zandsloot helemaal geen bord. Een opmerkelijke lezer van mijn weblog wees mij daarop. Er wordt trouwens niet gehandhaafd want de politie vaart op de plassen waar met snelle boten mag worden gevaren gewoon langs de zwemmers en zeggen er helemaal niets van. Ik denk dat het college van Teylingen bij de provincie zou moeten aandringen op betere informatie en duidelijkere borden op de Dieperpeol en het Norremeer. By the way een bekeuring wegens zwemmen in water waar vergunningen worden gegeven voor snelvaren kost € 75,00.