Uit de koker van Albert

woensdag, januari 25, 2006

bouwen

Vanmorgen in het Leidsch Dagblad een interessant interview gelezen met Asje van Dijk over bouwen bij het nieuwe station Sassenheim. Nu kan ik mij voorstellen dat sommige gedeputeerde niet helemaal goed weten hoe de plaatselijke situatie van elk dorp is, maar mijn verbazing over dit artikel is groot omdat Asje van Dijk in Sassenheim woont en dus de situatie zeer goed kent!

Maar Asje ik denk even mee: bouwen we de huizen in de spoordijk van de schiphollijn (walwoningen zijn in tegenwoordig) of beter, zullen we de huizen boven op de grote weg zetten met elk huis een eigen op en afrit naar de A44. We kunnen ook een mix kiezen van beide zodat we de treinreizigers en de fanatieke autobezitters uit Noord Holland naar de Bollenstreek kunnen halen. Wat zullen die mensen blij zijn om vanuit het rustige Noord Holland te gaan wonen tussen een snelweg en een spoorrails.

Ik probeer maar aan te geven dat alleen de gedachten dat je in een strook van 50 meter tussen een drukke autoweg en een spoorbaan huizen neer zou kunnen zetten grote onzin is.

De heer Van Dijk moet als Sassemer ook beter weten, of is zijn plan om een deel van het bedrijventerrein aan de Wasbeek op te offeren voor woningbouw? Als dat zo is zeg dat dan direct, maar dan moet de provincie ook niet meer zeuren dat er veel te weinig bedrijventerrein in onze regio is.