Uit de koker van Albert

zaterdag, januari 07, 2006

Sloop


Van mijn oud collega Wil van Elk kreeg ik nog wat foto's toegezonden van de sloop van mijn oude bedrijf. 26 jaar heb ik gewerkt bij het MEOB in Oegstgeest en nadat het bedrijf overgeplaatst is naar Den Helder worden de gebouwen nu werkelijk gesloopt om de grond te kunnen verkopen. Het is en blijft een schandelijke politieke beslissing van oud Staatssecretaris Gemilich Meiling. Er is voor 100 miljoen euro een nieuw bedrijf in Den Helder neer gezet dat grotendeels leeg staat en de prachtige gerenoveerde en gloednieuwe gebouden in Oegstgeest worden nu met de grond gelijk gemaakt. In de laatste jaren bij het MEOB toen ik daar nog in de medezeggenschap zat is er voor zo'n 60 miljoen gulden aan nieuwe gebouwen neergezet. Het laatste gebouw, de splinter nieuwe Galvanische werkplaats, heeft amper gefunctioneerd en wordt nu afgebroken. Wat een kapitaal vernietiging.