Uit de koker van Albert

zaterdag, april 04, 2009

Derbydag en andere zaken

Zaterdag was het derbydag in Voorhout. De voetbalwedstrijd Foreholte tegen Teylingen stond die dag op het programma. Dat geeft altijd gezelligheid en heel veel sfeer op en rond het veld. Teylingen was deze keer veel te sterk voor Foreholte. de eindstand werd dan ook 5 - 0. Toch vond ik Teylingen minder sterk spelen als bijvoorbeeld tegen Lisse (werd toen 5 - 2 voor teylingen). Maar de overwinning is er niet minder om en het kampioenschap is weer dichterbij gekomen. Zondag a.s. kan Teylingen thuis kampioen worden. De club is aan deze stap toe. Nu maar hopen dat het team bij elkaar blijft en zich kan handhaven in de 2de klasse.

Maandagavond hadden we een fractievergadering. We hebben de agenda's voor de commissies doorgesproken. Ook hebben we al vast wat aandacht geschonken aan de kadernota die 17 april in een raadsvergadering wordt behandeld. De fractie van de PvdA is niet echt onder de indruk van de nota. Daarover later meer.

Dinsdagavond zijn we met een delegatie uit de raad naar De Meerlanden geweest. We hebben daar voorlichting gekregen over de afvalverwerking die De Meerlanden onder meer voor de gemeente Teylingen doet. ik vond het een leuke avond omdat je meer inzicht krijgt waar het bedrijf mee bezig is. Vooral de investeringen in milieuvriendelijke zaken en duurzaamheid springen er wat mij betreft uit. Alle auto's van De Meerlanden rijden bijvoorbeeld op aardgas. Ze zijn goed bezig met deontwikkeling van groengas. Ook gaat men de kassen die bij het bedrijf in de buurt liggen voorzien van warmte.

Donderdagavond ben ik nog even binnengelopen bij de bijeenkomst over de plannen rond de Heerenstraat in Voorhout. Al verschillende keren heeft de raad bij het college aangedrongen om wat aan de Heerenstraat te gaan doen. Er ligt nu een plan waar de inwoners wat van kunnen vinden. Alle opmerkingen worden verzameld en dat wordt er bezien wat er met die opmerkingen kan worden gedaan. Ik heb vooral positieve geluiden gehoord. de Heerenstraat wordt mooier en overzichtelijker. Voor auto's een stuk smaller zodat er minder hard gereden kan worden. Het wordt voor auto's van buiten Voorhout minder aantrekkelijk om door de Heerenstraat te gaan rijden. Ook is er goed nagedacht over de verkeersmaatregelen in de straten die aansluiten op de Heerenstraat. Dat was nog niet makkelijk omdat in een deel van Voorhout de ontsluiting van wijken in het verleden wel heel slecht geregeld is, maar daar kun je nu niets meer aan doen.

Vrijdag aan het eind van de middag had ik het voornemen om een biertje te gaan pakken op het net ingerichte terras aan de Oude haven in Sassenheim. Een oude wens van de PvdA Sassenheim die nu echt gerealiseerd is. Het hele plein is auto vrij en gezellig ingericht als terras. Helaas het terras was barstens vol er was geen plek meer vrij. Jammer dat ik op dat moment mijn fototoestel niet bij me had. Vanmiddag waag ik wel een nieuwe poging.