Uit de koker van Albert

zaterdag, augustus 30, 2008

Komkommertijd

Tot nu toe was het na de vakantie echt komkommertijd. Er is weinig of niets gebeurd in de Teylingse politiek. Ik heb nog wel wat schriftelijke vragen gesteld over het woonverdelingssysteem. Vooral starters op de woningmarkt komen niet aan de bak. Er zijn onvoldoende mogelijkheden in Teylingen voor starters. Volgens de Federatie van Huurdersorganisaties van Leiden en Omstreken (FHLO) zouden starters het nog moeilijker gaan krijgen. Het college geeft aan dat de uitspraken van de FHLO niet juist zijn. Wel geeft het college toe dat ook het aanpassen van de regels de schaarste aan woningen niet oplost. Dat ben ik met het college eens en daarvoor moet er nog veel gebouwd gaan worden in en rond Teylingen.

Ik heb ook nog vragen gesteld over de mogelijke verkoop van de aandelen NUON die in het bezit zijn van Teylingen en elk jaar toch een behoorlijk bedrag opleveren aan divident. In het antwoord van het college staat dat de enige die bevoegd is om tot verkoop over te gaan de gemeenteraad is. Dat stelt mij al wat meer gerust. Maar het blijft voor mij onbegrijpelijk dat het college dan in een coördinatiegroep van aandeelhouders kan aangeven dat Teylingen wel bereidt is om te verkopen mits de exploitatie dekking rond is. Daar komt bij dat het college dit aangeeft zonder er ooit met de raad over te hebben gesproken. Dit krijgt dus nog wel een staartje.

Ik kreeg ook nog een mail van een inwoner die zich zorgen maakt over de staat van de bomen langs de rijksweg A44 en de Schiphollijn. Het zal niemand ontgaan zijn dat de laatste tijd er een paar bomen zijn omgewaaid (terwijl het niet zo hard waaide). Ik vraag mij af wie er eigenaar van de bomen is. Volgens mij namelijk Rijkswaterstaat en wellicht ook Prorail. De vraag is of de gemeente kan aansporen op beter onderhoud en vervanging van bomen die slecht zijn. Wordt vervolgt.