Uit de koker van Albert

zaterdag, april 15, 2006

Opening Speeltuin


Vandaag gaan de speeltuinen in Sassenheim weer open. Zoals elk jaar wordt op paaszaterdag de eerste activiteit van het jaar georganiseerd. Voor de kinderen van speeltuin DVV is het een bijzondere dag want de nieuwe glijbaan wordt vandaag geopend. En ja, ik mag dat doen. Als oud bestuurslid is mij gevraagd of ik de opening zou willen verrichten. Ik vind dat heel leuk om te mogen doen. Zelf heb ik zo'jaar of 9 in het bestuur van de speeltuin gezeten. Ik moet zeggen dat was altijd zeer leuk. De organisatie rond de speeltuin en alles wat er bij komt kijken is meer dan je in eerste instantie verwacht, maar wel heel leuk om te doen.

In de tijd dat ik in het bestuur zat konden we nog zelf speeltoestellen bouwen. Met de bouw van de waterspeelplaats en het speelkasteel hebben we ook nog landelijke bekandheid gekregen. Beide keren wonnen we een landelijke prijs en werd hier aandacht aan besteed op het jeugdjournaal.

De veiligheidsregels zijn echter zo aangescherpt dat het zelf bouwen van speeltoestellen vrijwel onmogelijk is geworden en zijn speeltuinverenigingen aangewezen op de bouwers van speeltoestellen. Dat maakt het allemaal vreselijk duur en zonder sponsors is het bijna onmogelijk om iets nieuws te kopen. Toch is DVV er weer in geslaagd om een nieuwe hoge glijbaan aan te schaffen. Ik wil het bestuur daar van harte mee feliciteren.