Uit de koker van Albert

woensdag, november 02, 2005

Rotonde Sassenheim Noord

Er is veel discussie met een aantal inwoners uit De vogelbuurt over de veiligheid van nieuw aan te leggen rotonde in Sassenheim Noord. Vooral voor voetgangers en fietsers zou de rotonde onveilig zijn. De aanleg is nog niet helemaal klaar, maar voor mij wel een reden om er wat vaker dan normaal over en langs te fietsen. Op zich gaat het oversteken goed. Er werd op de keren dat ik wilde oversteken niet hard gereden door de auto's en er is altijd wel iemand die als je staat te wachten je voor laat gaan. Wel was ik gisteren bijna de klos omdat ik komende uit de Elbalaan, Willem Warnaarlaan rechtsaf wilde en ik bijna tegen een geparkeerde zwarte auto op reed die geparkeerd stond op het fietspad dat in de richting van het dorp nog aangelegd wordt. Er liggen nog een paar rijplaten waar je over heen moet. Als je als bewoners zo bezorgd bent over de veiligheid van fietsers op een rotonde vraag ik vriendelijk om de fietspaden die speciaal worden aangelegd om het zo veilig mogelijk te maken niet te blokkeren met geparkeerde auto's. Wellicht dat het actiecomité hier ook alert op zou kunnen zijn.