Uit de koker van Albert

vrijdag, oktober 14, 2005

Gelijk of ongelijk

Heb ik het toch goed gehad met mijn eerdere voorspelling, drie namen van mensen van de VVD die zijn overgegaan naar de nieuwe lokale partij zijn bekend. Naast Rob ten Boden ook Joke ten Boden en Thea Verbeek. Kijkend naar het programma van de lokalen kom ik tot de conclusie dat er een hoop uit het programma van de PvdA is overgenomen, maar ja dat heb je als je de eerste bent die zijn zaakjes op orde hebt dan kan dat gebeuren. Soms is goed gejat beter dan zelf verzonnen. Het blijft natuurlijk wel een gedrocht die nieuwe lokale partij. Grote tegenstanders van de fusie die nu uitdragen dat Teylingen de toekomst heeft is wel even slikken. Ik ben benieuwd hoe de kiezers daar op zullen reageren.

Opvallend was nog de reactie van de heer Van Assen in het Leidsch Dagblad. Hij voorspelde dat een ruime meerderheid van de stemmers in Sassenheim Noord op de lokalen zouden gaan stemmen. Ik snap best dat het frustrerend is als je nergens je gelijk krijgt. Geen rechter die de uitspraak doet die je graag wilt horen. Elke keer ongelijk krijgen is niet leuk, maar wat dat nu te maken heeft met je stem uitbrengen op een partij die van verdeeldheid nog niet eens koers weet te varen snap ik dan weer niet. Het zou goed zijn eerst eens na te gaan wat afsplitsingen van de lokalen in Warmond en Voorhout werkelijk voor elkaar hebben gekregen de afgelopen jaren. Maar ook voor dit punt geldt ook, de kiezer heeft het laatste woord.