Uit de koker van Albert

dinsdag, november 08, 2005

campagne

Vanavond een goede vergadering gehad van de campagnecommissie. De lijnen zijn weer uitgezet en de agenda loopt eigenlijk over. Dat zal betekenen dat ik als lijsttrekker niet bij alle debatten aanwezig kan zijn. Ik hoop dat iedereen een beetje rekening houdt met het feit dat de plaatselijke politiek een hobby is die je alleen kan doen naast je gewone werk.

Vandaag heb ik ook nog een interview gegeven aan het Leidsch dagblad dat binnenkort zal worden geplaatst in de Duin en Bollenstreek en de Leidse editie. Vragen over het verkiezingsprogramma vind ik geen probleem om te beantwoorden, maar de laatste vraag vond ik toch wel lastig te beantwoorden. "op wie vindt u dat de kiezer perse niet moet stemmen?" Als eerste zeg je dan dat je natuurlijk vindt dat ze alleen op de PvdA moeten stemmen en op alle anderen niet, maar daar werd door de journalist geen genoegen mee genomen. Alles overwegend heb ik geantwoord dat ik de kiezers zou adviseren niet op Trilokaal en het CDA te stemmen. Trilokaal omdat ik denk dat mensen vanuit een bepaalde visie aan politiek doen en de tegenstrijdige belangen tussen vooral WarmondAnders, Voorhouts Belang en een afsplitsing van de VVD Sassenheim zo groot zijn dat het mij zou verbazen als dit ooit een eenheid wordt. Het CDA omdat ze ons vrijwel nooit steunen als wij aangeven dat er meer sociale woningbouw moet komen en ze aangeven voor 10 zetels te gaan, maar de nummer 10 op de lijst zeker niet meer in de raad wil omdat ze volgens eigen zeggen daar niet geschikt voor is. Eigenlijk had ik de laatste vraag liever niet beantwoord omdat ik vind dat je van je eigen overtuigingskracht moet uitgaan en je verkiezingsprogramma de basis is, maar ja soms maken anderen de spelregels.