Uit de koker van Albert

zondag, september 20, 2009

Dromen zijn bedrog

Op het forum van De Teyding las ik dat Wethouder Bert Homan een droom heeft om toch onderzoek te gaan doen naar ondertunneling van de spoorwegovergang in Voorhout. Wellicht zat hij zelf te dromen toen ik antwoord kreeg op mijn vraag of dit mogelijk zou zijn. Ik had dit gevraagd aan het college omdat het rijk miljoenen subsidie uittrekt om spoorwegovergangen in woonkernen weg te werken. Het college gaf als antwoord dat dit niet kon vanwege de lengte van de ondertunneling en omdat er geen contreet plan was. Men was dan ook niet bereid om daar onderzoek naar te doen. Jammer dat het college niet af en toe samen droomt en als men vergadert zorgt dat iedereen wakker is.

Rose Marie Keijzer heeft nu een voorstel ingediend om na te gaan of we het spoor niet zouden kunnen verdiepen zodat er boven op het spoor gebouwd kan gaan worden. Ik hoop maar dat Bert wakker is als dit in het college wordt behandeld want wellicht krijgt hij anders na die behandeling ook weer een droom. Wat dan natuurlijk wel weer tot leuke discussies kan leiden op het forum van De Teyding.