Uit de koker van Albert

dinsdag, juni 16, 2009

Wijkavond


Woensdag was de laatste van een serie van 10 wijkavonden in de gemeente Teylingen. Dit keer was Sassenheim noord aan de beurt. Het weer was slecht en er liepen een beperkt aantal mensen mee. de inbreng van deze mensen was zeer goed. Ze hebben mij op een groot aantal zaken gewezen die verbeterd zouden kunnen worden. het viel op dat het niet allemaal hele spectaculaire zaken waren, maar in mijn ogen wel punten die op de i gezet kunnen worden om de wijk echt mooi te maken. Of het nu gaat over een trapveldje in de wijk of het verleggen van een klein stukje fietspad dat echt onlogisch ligt. het lijkt mij allemaal wel uitvoerbaar. 's Avonds in de BIB (Oude Albert Hein voor de Sassemers) war het gezellig druk. Hier ging het over de rotonde ter hoogte van de Parklaan. Een aantal mensen is nog steeds niet tevreden terwijl alle onderzoeken uitwijzen dat het een veilige rotonde is. De fietsers en voetgangers krijgen vaan de ruimte van de auto's en gemiddeld genomen is men eerder aan de overkant dan toen er nog verkeerslichten stonden. Ook de bouw van een parkeergarage op de plek van de oude Albert Hein kwam aan de orde. Op zich een goed idee om daar extra plekken in te realiseren, maar wat mij betreft dan alleen als er op het plein niet meer geparkeerd word zodat er een gezellig plein kan ontstaan. Aplaus was er voor mevrouw Hos die zich spontaan aanmelde als aanspreekpunt in de wijk. De volgende dag hebben Ard van der Steur (VVD) en ik dat direct omgezet in een motie die het college oproept om dat voorbeeld te laten volgen en aan te moedigen om voor elke wijk een aanspreekpunt te realiseren. Al met al vond ik het een geslaagd werkbezoek aan Sassem Noord.