Uit de koker van Albert

zaterdag, juni 06, 2009

Verkiezingen

Wat een ramp voor de PvdA. De verkiezingen voor een nieuw Europees parlement zijn geheel in het water gevallen. Landelijk maar ook in Teylingen heeft de PvdA een harde klap gekregen en is nagenoeg gehalveerd. Dat is een belangrijk signaal dat we niet onder stoelen of banken moeten steken. Als je de zaak analyseert dan zie je dat populisme wint. Dat is niet voor het eerst trouwens. Wilders met zijn ongezouten populistische, maar wel vaak rake opmerkingen wint aanzienlijk. Dat spreekt de mensen dus aan. Aan de andere kant de aanpak van Alexander Pechtold door op de inhoud met Wilders in de slag te gaan spreekt ook de mensen aan. Immers D66 heeft ook behoorlijk gewonnen. Hoe kan het nu dat onze partij daar de dupe van wordt. Dat is een belangrijke vraag waar we binnen de PvdA niet onder uit kunnen. We mogen niet afwachten willen we volgend jaar bij de verkiezingen voor de gemeenteraad die waardering van de kiezer krijgen die we (zeker in Teylingen) verdienen. De opdracht van Wouter Bos is dus een manier vinden, zonder Pechtold te gaan imiteren, om af te rekenen met de vaak onzinnige opmerkingen van Wilders.

Ik stel mij het volgende debat in de kamer voor:
Wilders: Wat een stom voorstel, minister Bos u bent knettergek
Bos: Geachte heer Wilders wat u voorstelde in eerste termijn is niet uit te voeren het is te zot voor woorden waar u mee komt
Wilders: Wat is dit nu weer voor achterlijke opmerking ga weg man
Bos; Ik ga pas weg als het mij uitkomt en daar heeft u geen zak mee te maken
Wilders: Het moet niet gekker worden rot toch op man
Bos: Wat een idioot gedrag vertoond u toch, praat toch eens normaal man
Wilders: Ik ben het enige kamerlid die praat zoals de kiezer het wil. Kijk maar naar de verkiezingsuitslag, slaap maar lekker door ik groei toch wel

De voorzitter grijpt in:
Heren kunnen we tot de kern van dit debat komen,
Wilders en Bos beiden te gelijk: Waar hadden we het ook al weer over?