Uit de koker van Albert

donderdag, mei 14, 2009

TOV

De Teylingse Ondernmers Vereniging heeft van de Grondmij/Marktplaats een presentatie gekregen over de stand van zaken op economisch gebied in Teylingen. Nog voor het college deze presentatie heeft gehad hebben de ondernemers in Teylingen dus al mee kunnen praten over de stand van zaken, de wensen en wat er voor een goede econmische toekomst moet gebeuren in Teylingen. Omdat ik op de vooravond een gesprek had met aan aantal leden van de TOV werd ik door Rob Batenburg uitgenodigd om mee te gaan naar de presentatie. Zo heb ik dus kennis kunnen nemen van de stand van zaken en natuurlijk ook in de discussie mee gedaan. Voor mij zaten er geen grote verrassingen is. De conclusies op hoofdlijnen waren; Het winkelbestand is redelijk op orde maar kan op een aantal plekken nog wat worden uitgebreid. Er zijn voldoende Bedrijventerreinen en daar waar dat nodig is moet gerevitaliseerd worden zodat het grondgebruik kan worden geoptimaliseerd. Er hoeven geen nieuwe bedrijverterreinen ontwikkeld te worden. Er moet vooral geïnvesteerd worden in de activiteiten van de GOM (Greenpoort ontwikkelings Maatschappij), in recreatie, natuur en toerisme. de grootse verrassing zat bij mij nog in de comclusie dat er vooral huizen gebouwd moeten worden. Ik zeg dan natuurlijk onmiddelijk, ja maar wel betaalbaar en voor starters. Volgens mij dus geen punten waarvan de PvdA zou zeggen dat vinden we niets.