Uit de koker van Albert

zondag, mei 25, 2008

commissie BFT

Donderdag heb ik in de commissie Bestuur Financiƫn en Toerisme nadrukkelijk aandacht gevraagd voor de veiligheid op de Kagerplassen. Vooral in de weekends en op feestdagen en ook nog eens bij mooi weer wordt het een chaos op de Kaag. Neem tweede Pinksterdag. Prachtig weer en iedereen die een bootje heeft zoekt zijn vertier op het water. Op zich zelf niets mis mee, maar op het water zitten ook mensen die 1 keer per jaar een zeilbootje huren en dus de regels op het water niet weten. Ook zie je hele gezinnen die gezellig met elkaar in de kano's over de Kaag proberen te varen. Dit alles wordt erg gevaarlijk als je constateert dat daar dwars door heen enkele idioten met speedboten en waterskiƫrs er achter dwars door en rakelings langs vooral kleine bootjes varen. Kano's en zeilbootjes worden door de heren en dames snelvaarders weggedrukt en als men er wat van zegt krijgt men de volle laag. Mijn vraag was eigenlijk vrij simpel: Waar was de politie Hollands Midden die dag. Ik heb ze niet gezien. Wel zag ik ze een paar dagen eerder en later heerlijk rustig met de mouwen opgestroopt lekker in het zonnetje rustig over de Kaag. Geen drukte, prachtig weer en geen drukte. Ik vraag mij af waar dan de prioriteit ligt bij Hollands Midden. Ik krijg van de burgemeester antwoord.