Uit de koker van Albert

zondag, mei 11, 2008

Radio Holland Centraal

Van morgen heb ik weer een uitgebreid interview gegeven aan Goedenmorgen Bollenstreek. Ik heb daar weer een keer aandacht gevraagd voor de invoering van de WMO. Onze zorgen worden eigenlijk met de dag groter in plaats van kleiner. Steeds meer mensen krijgen te maken met herindicaties die lager uitvallen dan in het verleden. Ik kan niet anders comcluderen. Tijdens de behandeling van de Kadernota hebben wij al aangegeven dat wij het overschot op de begroting in willen zetten voor het aanbieden van zorg. Daar zullen we steeds op blijven hameren.

Ook heb ik weer aandacht gegeven aan de bouw van betaalbare woningen. Tijdens de behandeling van de woonvisie zullen we als PvdA hierover een motie in stemming brengen. We willen dat er echt iets gaat gebeuren om de moderne woningnood aan te pakken. Vooral starters terkken weg uit onze regio omdat geen woning te krijgen is. Daar moeten we wat aan doen en wel concreet dus bouwen!

Natuurlijk ging de discussie voor de radio ook nog op de problematiek van het kunstcafé in de Warmondse dorpstraat. Ik heb aangegeven dat ik de burgemeester heb gevraagd om te bemiddelen tussen enerzijds de wedhouder die zegt in zijn recht te staan en anderzijds de huurder van het kunstcafé de heer Klaassen Bos die ook zegt in zijn recht te staan.
Ik hoop dat het probleem binnen een maand nu eens een keer opgelost kan worden.