Uit de koker van Albert

zondag, mei 11, 2008

Voetbal

Soms is het aardig dat je in je werk ook mensen tegen komt die betrokkenheid hebben bij mijn werk als gemeenteraadslid. Zo kom ik regelmatig de heer Jan Franssen tegen. Niet als commissaris van de Koningin, maar als voorzitter van het SBO (Sector Bestuur voor het Onderwijs) waar ik zelf lid ben van het algemeen bestuur. Zo kwam ik er achter dat de heer Franssen een voetbal liefhebber is en heb ik hem uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de voetbal wedstrijd Ter Leede tegen Lisse. Nu was dat al enige tijd geleden gepland en kon ik niet weten dat dit ook de kampioenswedstrijd zou worden voor FC Lisse, maar dat doet niets af aan het feit dat de heer Franssen bijna een hele dag heeft doorgebracht in de gemeente Teylingen. Natuurlijk als ik de commissaris uitnodig hoort daar ook bij dat de burgemeester bij deze gelegenheid aanwezig is. Zo kwam het dus dat we gezellig op de trubune zaten. Naast jan Franssen zit Jaap Wijntjes die de ontvangst en de verzorging prima heeft geregeld. Op de website van Ter Leede www.terleede.nl kunt u een uitgebreid verslag lezen en ook zien dat de burgemeester het eerste biertje na de wedstrijd tabte.
Na de wedstrijd zijn we naar warmond gereden waar we met een sloep van Olympia een rondje over de Kaag hebben gevaren. We zijn het centrum van Sassenheim in gevaren en hebben met onze partners een heerlijk hapje gegeten bij Sild. Al met al een prima promotie van de gemeente Teylingen in de richting van de commissaris van de Koningin.