Uit de koker van Albert

vrijdag, mei 02, 2008

Gedonder in de Dorpsstraat

Op school leerde ik al dat communicatie twee richting verkeer is waarbij er heel wat verkeerd kan gaan. Als twee mensen communiceren heb je namelijk twee zenders en twee ontvangers. Zender 1 geeft een bericht en ontvanger 2 interpreteerd dat bericht. Het is maar de vraag of ontvanger 2 werkelijk begrijpt wat zender 1 als boodschap wil afgeven. Als ontvanger 2 via zender 2 op zender 1 reageert, ontvangt de ontvanger 1 dus de reactie op zijn eerdere bericht. In alle stappen kunnen dus fouten optreden. Neem daarbij ook nog dat er sprake kan zijn van non verbale communicatie en de chaos is compleet.

Wat ik probeer aan te geven is dat wij een boodschap hebben gekregen van wethouder Bert Homan. Hij geeft aan dat hij alles heeft geprobeerd om er met de heer Klaassen Bos van het kunstcaffee in Warmond uit te komen, maar dat die Klaassen Bos met zijn raadsvrouw altijd weer dwars ligt en maar niet reageert op zijn voorstellen. Vandaag krijg ik een brief van Anja Schrage de raadsvrouw van Klaassen Bos die precies het tegenovergestelde beweerd. De gemeente zou reageren, maar doet dat maar niet en na maanden komt er op eens een voorstel waar dan weer binnen een week op gereageerd moet worden. En dat ook nog tijdens een staking van de post.

Beste mensen: Jullie geven beide aan dat jullie er samen uit willen komen. Dan moet dat toch met een beetje goede wil en wat water bij de wijn van beide kanten in alle redelijkheid en billikheid kunnen. De inwoners van Warmond geven steeds aan dat wat hen betreft het terras bij de pomp moet blijven. Rij elkaar dan niet in de wielen maar zoek de overeenkomsten en kom snel tot een akkoord.

1 Comments:

  • At 7:20 p.m., Blogger Bert Homan said…

    Albert,

    Ik sluit me helemaal aan bij iedereen die de heer Klaassen-Bos voor Warmond en op het plein wil behouden.
    Je weet dat ik nog steeds graag vandaag daarover een huurcontract sluit met de heer Klaassen-Bos voor het pand wat hij nu in gebruik heeft.
    Maar je weet ook dat wij ruim 1,5 jaar met elkaar praten en dat ik al 3x de heer Klaassen-Bos een hand heb gegeven met de woorden we zin eruit, we hebben een contract. Je kunt dat controleren bij je fractiegenoot. Maar elke keer werd er door de heer Klaassen-Bos afgezien van de formele ondertekening.
    Ik hoop dat je me uit kunt leggen waar dat in zit. Ik leer graag. Maar als je zegt dat je een deal hebt en daar later op terug komt: aan wie ligt het dan.

    Albert je hebt gelijk
    Je hebt gelijk dat bij communiceren het vooral om luisteren gaat. En ook dat een verhaal meer dan 1 kant heeft.

    Veel succes met je pogingen Klaassen-Bos op het plein te houden, mijn steun heb je.

    Bert Homan
    Wethouder Teylingen

     

Een reactie posten

<< Home