Uit de koker van Albert

zaterdag, oktober 06, 2007

Oranjebuurt

Er is nog steeds geen oplossing voor de problemen in de Oranjebuurt. Ik heb mij laten vertellen dat na het failliet gaan van Roos Bouw naarstig wordt gezocht naar een bedrijf dat de bouw overneemt. Woonstichting Vooruitgang heeft daarnaast ook gesprekken met de curator van Roos over het voorkomen van schade. Daken die nu openliggen of nog niet helemaal dicht zijn regenen natuurlijk nat en dat geeft waterschade. Er leek vorige week een oplossing nabij, maar een brief van woonschting vooruitgang naar de nieuwe bewoners is minder positief. Het blijft natuurlijk heel erg vervelend als je daar een huurwoning wil gaan betrekken of je er een huis hebt gekocht. Meubels worden bezorgd en er zijn natuurlijk ook mensen die hun eigen huis hebben verkocht en eruit moeten. Al met al voor een aantal mensen een drama.

Los van het bovenstaande heb ik vorige week zaterdag met de familie Hogervorst van de Zandslootkade staan praten. Zij wonen in de huizen die blijven staan. Ze zijn erg teleurgesteld omdat de nieuwe woningen heel dicht bij hun huizen worden gebouwd. Ik heb toegezegd binnenkort een keer langs te gaan. Niet omdat ik het terug kan draaien, maar om wel te zien wat de gevolgen voor deze mensen zijn na de besluitvorming.