Uit de koker van Albert

zaterdag, september 22, 2007

Hekken


Gisteren is een deel van de hekken rond het bouwterrein van de oranjebuurt verwijderd. Onderaannemers kiezen kennelijk het hazenpad en stellen hun eigendommen veilig. Vanaf de Marijkestraat is de bouw toegankelijk en zo kan iedereen het bouwterrein betreden. Zaken staan open en bloot. Maar gevaarlijker is dat kinderen nu ook zonder slag of stoot het bouwterrein op kunnen. Ik zal vragen of de gemeente wil optreden en er voor wil zorgen dat het terrein weer afgesloten wordt.

2 Comments:

  • At 11:10 p.m., Blogger Unknown said…

    Ik stel het op prijs als de gemeente haar verantwoordelijkheid neemt en de situatie ter plekke in ogenschouw neemt. Doordat er nu geen hekken meer zijn, kunnen omstanders (en kinderen!) zich zonder enige moeite toegang verschaffen tot het terrein. Met alle risico's van dien.

    Voor de "soap Oranjebuurt en Nieuw Saksen" ben ik voornemens om de (aanbestedings)procedure voor te leggen aan de rekenkamercommissie van de gemeente Teylingen. Tot op heden heeft de gemeente zich op de vlakte gehouden en verantwoordelijkheden afgeschoven op WST Vooruitgang danwel Roos Vastgoed/Bouw. Inmiddels is er een nieuwe aannemer aan de horizon verrezen, maar die kan nooit alle reeds geleden schade compenseren. Naar mijn mening is de gemeente tekort geschoten in haar taak en heeft zij onvoldoende toegezien dat de opdracht is verleend aan een betrouwbare en solide aannemer. Ik vermoed zelfs dat gemeente danwel woningstichting aanbestedingsplichtig waren, terwijl de opdracht nu onderhands is verstrekt aan een partij uit Ridderkerk.

     
  • At 8:05 a.m., Blogger Albert Vink said…

    Beste Ramon,

    Dank voor je bericht. Ik ben het met je eens dat het wel op een soap begint te lijken. De wet van Murphy is ook toepasbaar volgens mij.

    De aannemer is bepaald door de woonstichting. Ik twijfel aan je opmerking dat de gemeente daar toezicht op had moeten houden. De woonstichtingen inNederland zijn al enige tijd geleden geheel los gemaakt van de gemeenten. Hat zijn zelfstandige bedrijven.

     

Een reactie posten

<< Home