Uit de koker van Albert

maandag, februari 19, 2007

Teylingereind

Via RTV West kwam de informatie over een contract met de Stichting Fentrop Teylingereind (de jeugdgevangenis) en de gemeente Sassenheim over de aanleg van natuur tussen de jeugdgevangenis en de Klinkenbergerplas. Toen ik de uitzending vrijdag zag wist ik ook weer dat er een contract was. Ik moet eerlijk zeggen dat het in de loop der jaren ook bij mij niet is bijgebleven. Ik denk dat dit komt omdat we vanuit de gemeente Sassnheim wat onenigheid hebben gehad met de gemeente Oegstgeest en de provincie Zuid Holland over de inrichting van de Klinkenbergerplas. Sassenheim is uiteindelijk afgehaakt omdat de inrichting niet naar de visie van de gemeente plaats kon vinden omdat Oegstgeest en de provincie daar onvoldoende geld voor over hadden. Ik denk dat toen ook het ontwikkelen van het gebied naast de gevangenis is "vergeten".

Ik vind het trouwens ook wel vreemd dat omwonenden nooit bij de Sassemse politieke partijen hebben aangeklopt. Bij mij zijn ze nooit geweest en dat is natuurlijk wel jammer want dan hadden we veel eerder aan de bel kunnen trekken,

De PvdA fractie heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college. We willen weten wat er is gebeurd en wat de gevolgen zijn voor de uitbreiding van de jeugdgevangenis. Als dit problemen geeft willen we ook weten hoe de problemen samen met de omwonenden worden opgelost.