Uit de koker van Albert

zaterdag, december 09, 2006

Spingtij

Soms leuk, soms vervelend, altijd prikkelend, dat is de rubriek springtij van het Leidsch Dagblad. Vanochtend las ik het stukje over Adest Musica en dat is tendentieus. Er worden vergelijkingen gemaakt tussen Adest Musica en de drie jongeren centra in Teylingen. Dat is feitelijk onjuist. Als je vergelijkt moet je dat volgens mij doen met Cresendo, Brassband en St. Cecilia. Ik vraag mij af of de krant onderzocht heeft of die clubs net als Adest Musica ook 140.000 euro op de bank hebben staan. Één ding weet ik zeker dat hebben de drie jongerencentra niet!

Maar ach als er geen politieke uitglijers zijn moeten de journalisten toch wat verzinnen. Stel je voor dat de gemeenteraad van Teylingen straks net zo journalistiek saai is als in het verleden Sassenheim.