Uit de koker van Albert

donderdag, november 23, 2006

Gesprek met de Commissaris van de Koningin

Op de verkiezingsdag heb ik samen met de andere fractievoorzitters een gesprek gehad met Jan Fransen onze Commissaris van de Koningin. Hij wilde graag weten wat wij vonden van het functioneren van de gemeente een jaar na de fusie. Ik heb aangegeven dat er veel zaken goed gaan, maar dat ik ook zorgen heb. Zorgen over de financiƫle positie op de wat langere termijn. Vooral door de forse bijdrage die Teylingen moet leveren aan Holland Rijnland. Daarbij heb ik mijn zorgen geuit over de problemen bij de aanleg van de grote bouwprojecten. Met de Commissaris hebben we gediscussieerd over deze problemen. Hij gaf aan dat wij vooral door moeten gaan met de ontwikkeling van de visie op Teylingen (hoe en wat willen we waar bouwen en groen houden in Teylingen) en dat we op twee manieren zouden moeten investeren in de regionale aangelegenheden. Enerzijds er voor zorgen dat we een grote sterke speler worden in Holland Rijnland en anderzijds er voor zorgen dat de plannen (die veel geld kosten) ook uitgevoerd kunnen worden. De Commissaris heeft aangegeven dat nadat wij een visie op Teylingen klaar hebben hij bereid is mee te denken hoe die visie dan ook gerealiseerd kan worden.