Uit de koker van Albert

maandag, augustus 21, 2006

STV

Vanavond heb ik een gesprek gehad met het bestuur van STV. Alle fractievoorzitters waren trouwens uitgenodigd. We hebben gesproken over het eigendom van het clubgebouw. Op één of andere manier is niet de vereniging, maar de gemeente eigenaar van het gebouw. En dat terwijl het gebouw betaald is door de leden van de club. Het bestuur wil dat graag geregeld hebben. Ook hebben we gesproken over een mogelijke uitplaatsing van de vereniging. Er is een tijdje geleden een plan ontwikkeld waar de tennisverenging was ingetekend op de plek van de oude waterzuiveringsinstallatie nabij speeltuin Bijdorp. Echter dit is niet de wens van het huidige bestuur. Men wil het liefst blijven zitten waar men zit met een uitbreiding in de richting van de Parklaan. Daar zou men graag een 10de baan aanleggen en een tennishal plaatsen. Vanuit mijn kant heb ik aangegeven dat er al enige tijd sprake is van woningen op de plek van de tennisbaan. Ard van der Steur gaf de aanzet om, samen met wethouder Hollard een visie voor de toekomst te ontwikkelen en om te bezien welke mogelijkheden er zijn om die visie te realiseren. Hier voelde het bestuur wel voor en men gaat aan de slag. Voor wat het eigenaarschap van het clubhuis betreft ben ik van mening dat STV hetzelfde moet worden behandeld als alle andere verenigingen in Sassenheim (en binnenkort als we harmoniseren in Teylingen). De constructies zoals deze zijn gekozen bij voetbal, korfbal en scouting moet wat mij betreft ook voor STV gelden. Het bestuur zal binnenkort weer een gesprek hebben met wethouder Hollard en zal ons op de hoogte houden.