Uit de koker van Albert

maandag, augustus 03, 2009

Activite en Agnes

Vorige week woensdag hebben we met een aantal raadsleden de gemeenteraad bijeengeroepen. De reden was de opstelling van Activite rond de nieuwe bewoners van Heerenstaten (de nieuwe Agnes). Activite heeft van alle partijen behoorlijk wat kritiek te horen gekregen. Namens de PvdA heb ik vraagtekens gezet bij Activite als partner in het verlenen van zorg in Teylingen. Let wel, ik heb de raad van bestuur aangesproken en niet de hardwerkende zorgverleners van Activite! De vraag was 'hoe betrouwbaar is Activite'. Immers men was betrokken bij het initiatief, betrokken bij de bouwplannen en betrokken bij de uitvoering van de bouw. Dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat je voordat er met betrokken partijen is gesproken opeens een kwetsbare groep bewoners gaat informeren dat ze niet meer naar de aan hun beloofde nieuwe woning in heerenstaten gaan, maar dat er gezocht moet worden naar alternatieven omdat er problemen met de bouw zijn. Door de druk van de gemeenteraad kan het zoeken naar een oplossing voor een aantal problemen op eens wel. Mijn stelling 'onder druk wordt alles vloeibaar (zelfs Activite)' is door de heer Paats van Activite overgenomen. Zie een recent interview met hem in het Leidsch Dagblad waar hij mij citeert. Er is dus mede door de opstelling van de gemeenteraad weer wat hoop voor de 19 bewoners die een plek zouden krijgen in heerenstaten. ik heb aangegeven dat we de vinger aan de pols houden. In de volgende commissie vergadering zal de wethouder ons op de hoogte stellen van het verdere verloop.