Uit de koker van Albert

zaterdag, januari 12, 2008

Positieve berichten

Enige tijd geleden schreef ik, naar aanleiding van opmerkingen die via mijn weblog waren binnengekomen, dat de problemen rond de oranjebuurt in Sassenheim nog niet helemaal waren opgelost. De bouw van een deel van de koopwoningen zou nog niet geregeld zijn. Op de nieuwjaarsreceptie van de gemeente sprak ik nog even heel kort met Steven Schrader directeur van woonstichting Vooruitgang en hij wist mij te verzekeren dat alles nu geregeld is en dat de hele wijk zal worden afgebouwd. Eindelijk weer eens een positief bericht dus.

Al heel lang loopt de kwestie van het kraanbedrijf Teylingen. Vanaf begin 90-er jaren is de firma Bontje in een eindeloos gevecht met de gemeente. Er zijn de firma Bontje de mooiste beloften gedaan en uiteindelijk resulteerde grote juridische gevechten tot een bedrijfssluiting. Nu is geconstateerd door de bezwarencommissie van de millieudienst West Holland dat dit ten onrechte is gebeurd. Iets waar ik trouwens al veel langer van overtuigd was en heb daar ook menig robbertje over gevochten met het college van Sassenheim. De commissie gaat zelfs zo ver dat er wordt aangegeven dat de firma een schadeclaim zou moeten kunnen indienen. Ik hoop oprecht dat dit een eerste stap is naar een stukje rechtvaardigheid. Ook op dit dossier dus eindelijk eens wat positiefs te melden.