Uit de koker van Albert

dinsdag, oktober 16, 2007

Nieuwbouw aan het Essenplein

Vanavond ben ik naar een voorlichtingsavond geweest in de Oude Tol over de bouw van 29 startersappartementen. Er werd een nieuw bouwplan gepresenteerd aan de omwonende van garage Van den Dool bij het Essenplein. Ik ben onder de indruk van het plan. Het ziet er fantastisch uit. Het wordt een gebouw in een T vorm op de kop van de grote flat aan het Essenplein. Het komt niet vast aan de flat te staan, maar er zit zeven meter ruimte tussen, waar een fietsenstalling is ingepland. De hoogte van het gebouw vallen mij erg mee. Het wordt net zo hoog als de drive in woningen aan de Platanenlaan. Om het nog minder hoog te laten lijken wordt de bovenste verdieping kleiner aangelegd en op de kopse kant mooi rond afgewerkt.

Er was uit de wijk veel commentaar op het feit dat er veel te weinig parkeerplaatsen zouden komen. Ik kon mij dat niet voorstellen dus na afloop ben ik even de wijk in gefietst. Ik telde al heel snel 50 vrije parkeerplaatsen rond het toekomstige bouwterrein, dus dat kan het probleem niet zijn als er ook nog eens 30 worden aangelegd.

Er wordt niet geheid, want de palen worden de grond in geboord. Naturlijk is er commentaar van de mensen die er het dichtst bijwonen, want het wordt hoger dan het gebouw wat er nu staat. Echter ik ben van mening dat het een aanwinst zal worden voor Sassenheim.