Uit de koker van Albert

woensdag, december 14, 2005

Sassenheimer

In het algemeen lees ik altijd met veel plezier de Sassenheimer. Soms schrijft men positief maar soms ook negatief over het wel en wee van de politiek, maar door de bank genomen schrijft men objectief. Tot vandaag!

In het stuk van René van der Horst over de nieuwe waarnemend burgemeester staat te lezen dat: "de wandelgangen beweren dat Witteman soepeltjes is geofferd door de PvdA, die blijkbaar heel graag in de coalitie wil" einde citaat.
Nu heb ik altijd geleerd dat er in een behoorlijke journalistieke omgeving hoor en wederhoor wordt toegepast. Ik kan u verzekeren dat ik als fractievoorzitter van de nieuwe fractie niet door de heer Van der Horst ben gebeld om te vragen of dit werkelijk zo is. Ook andere fractieleden zijn niet benaderd om dit na te gaan. Ik kan iedereen recht in de ogen kijken als ik stel dat dit niet aan de orde is! Er is in geen enkel gesprek met VVD en CDA aan de orde gekomen dat wij Witteman aan de kant zouden moeten zetten om in de coalitie te komen. Ik krijg trouwens alleen bij de gedachten al een vieze smaak in mijn mond. Alsof wij van de PvdA fractie zo met mensen zouden omgaan!!

Morgen heb ik de schone taak om maar even met hoofdredacteur Cor de Mooij bellen om te vragen of het de volgende keer wat zorgvuldiger kan. Het verzoek aan René van der Horst, als je weer wat schrijft en je bent er niet zeker van bel mij dan even.