Uit de koker van Albert

woensdag, november 30, 2005

Laatste dag

Vandaag is de dag van de waarheid voor de nieuwe gemeente Teylingen. Gisterenavond hebben we nog de laatste folders rondgebracht en vanaf die tijd is het hopen op een goede opkomst.

Vanmorgen heb ik op het stembureau bij de Oude Tol gezeten en daar was de opkomst dramatisch laag. Toen ik rond 12.30 uur wegging hadden slechts 150 mensen gestemd. Toen ik rond 18.00 uur met het gezin ging stemmen in de Bernardus had daar op dat moment 21% van de kiezers zijn stem uitgebracht.

Net na het eten belde Ard van der Steur mij nog om de laatste stand in Warmond door te geven. Ook daar een dramtische lage opkomst.

De kiezer heeft natuurlijk het laatste woord maar dat, zoals het er nu naar uitziet, een grote meerderheid ons zo links laat liggen had ik niet verwacht. Wat de uitkomst vanavond ook wordt dit zijn geen verkiezingen om trots op te zijn. Dat wil niet zeggen dat er geen waardering is voor de mensen die wel zijn komen stemmen. In tegendeel. Natuurlijk vooral de stemmers op de PvdA wil ik hartelijk danken. Trots ben ik wel op ons campagneteam. Zij hebben zich uit de naad gewerkt om overal waar wat te doen was aanwezig te zijn en de boodschap van de PvdA uit te dragen. Trots ben ik ook op het interim bestuur die de zaken bestuurlijk goed op de rails hebben gezet. Kortom aan hun heeft het niet gelegen!!!

We gaan zo naar Voorhout voor de uitslag van de verkiezingen. Ik hoop later op de avond toch een positiever verhaal te vertellen.