Uit de koker van Albert

donderdag, oktober 13, 2005

onaangenaam

Dat de verkiezingscampagne is begonnen wist ik wel, maar de wijze waarop sommige huidige bestuurders denken campagne te moeten voeren gaat wel erg ver. Wethouder Van Steijn uit Voorhout probeert de grote achterstand die de lokalen hebben in de campagne goed te maken met klinkklare nonses in de pers te verspreiden. Als eerst het bericht over de filevorming in Voorhout. Door de bouw van de nieuwe rotonde in Sassenheim noord(die juist bedoeld is om het verkeer vanuit Voorhout beter te laten doorstromen) is het drukker op het kruispunt van de Warmonderdam. Van Steijn huilt tranen met tuiten in de pers dat hij er alles aan heeft gedaan om onze wethouder Hannie Tijdeman er van te overtuigen dat de verkeerslichten aangepast moeten worden. Ik kan u melden dat hij één verzoek heeft gedaan en dat dit in het gemeentehuis van Sassenheim onmiddelijk is opgepakt.

Nog onaangenamer was de stompzinnige opmerking die ik vanmorgen in de krant las over de herinrichting van de Teylingerlaan. Daar verwijt Van Steijn onze wethouder ook weer dat zij de bewoners van de Teijlingerlaan niet zou hebben betrokken bij de komende herindeling van de straat. Ik kan u verzekeren dat het juist andersom is. Van Steijn heeft een totaal plannetje uitgedacht voor de Teijlingerlaan zonder daar de bewoners in het Sassenheimse deel van de laan of onze wethouder daar bij te betrekken. Op de informatieavond zette hij juist de bewoners voor het blok.

Wij zijn in Sassenheim dit soort achterbakse spelletjes tijdens het campagne voeren niet gewend. Ik hoop dat het bij deze incidenten blijft, want als Van Steijn met zijn maatsmaten oorlog wil kan hij het van mij krijgen.