Uit de koker van Albert

zondag, januari 10, 2010

Bijzondere Nieuwjaarsreceptie

Ik ben bij een aantal nieuwjaarsrecepties geweest. Natuurlijk die van de gemeente Teylingen, maar ook bij bijvoorbeeld Adest Musica en De Bassets. Gisterenavond was wel een hele bijzondere nieuwjaarsreceptie. Toen om 19.30 uur de stroom uitviel had ik het idee dat de receptie bij de carnavalsvereniging de Saksen niet door zou gaan. Immers nergens in de Bollenstreek was er licht. Ik heb afgestemd op Radio West die hun uitzending onmiddellijk hebben aangepast. Via de radio hoorde ik dat er een verslaggever bij het onderdak was. Het optreden van Joke Bruis werd na twee nummers verder afgelast, maar de nieuwjaarsreceptie van De Saksen ging gewoon door. Dus ben ik toch maar op de fiets gestapt en naar het onderdak gegaan. Daar was in kaarslicht de carnavalsvereniging bij elkaar voor de nieuwjaarswensen en niet te vergeten de ondertrouw van de boer en boerin. Ook dat was weer leuk want boer is dit jaar Jan van der Zwet en Anneke de Zwart. Al met al dus een gezellig avond. Rond 22.30 uur ging het licht weer aan.