Uit de koker van Albert

donderdag, november 20, 2008

Foreholte

Afgelopen zondag ben ik maar weer eens een keer bij Foreholte op bezoek geweest. Los van het feit dat het eerste een aardige wedstrijd speelde tegen Alphen, Foreholte won met 3 - 0. heb ik ook bij het zesde elftal van Foreholte staan kijken. Ook dat team won en wel met 4 - 0. Ik had twee redenen om bij het zesde te kijken. Pim, de vriend van mijn dochter Lisette speelt in dat team (hij scoorde 2 van de 4 doelpunten) en ze speelde op kunstgras. Ik was zeer benieuwd of het voetballen op kunstgras nu anders is dan op gewoon gras. Volgens de voetballes zit er echt verschil in. de bal gaat trager en het lopen gaat zwaarder. Toch zijn ze bij Foreholte zeer te spreken over de kunstgrasvelden en de nieuwe kleedkamers. Ik heb na afloop met nog wat bekenden staan praten. Zo hoorden ik dat GWS in een ver gevorderd stadium is met de viering van het 75 jarig bestaan. Ik heb daar zelf ook nog heel wat jaartjes door gebracht en kijk uit naar de uitnodiging. altijd leuk om je oude voetbal maten weer eens te ontmoeten.