Uit de koker van Albert

vrijdag, juni 16, 2006

Opvallend

Het leuke na de vakantie vind ik altijd even de stapel kranten doorbladeren om te zien wat er aan regio nieuws is. Er zijn een paar opvallende berichten. Zo maakt Ard van der Steur (VVD) zich nogal boos over het feit dat we (nog) geen zetel hebben in het DB (Dagelijks Bestuur) de regio Holland Rijnland. Maar dit zijn krokodillentranen want bij de start van de gemeente Teylingen tijdens de gesprekken die wij als fractievoorzitters hebben gehad over een waarnemend burgemeester heb ik al aangegeven dat door de keuze niet op Marc Witteman te laten vallen wij de plek in het DB onherroepelijk kwijt zouden raken. Dat was dus ingecalculeerd. Dus Ard nog even je geheugen opfrissen: Holland Rijnland hebben we zelf weggegeven en kun je niet verwijten aan het huidige college. Immers in het DB zitten alleen burgemeesters en wij hebben tot september een waarnemend burgemeester. Pas na die tijd hebben we recht van spreken.

Een ander opvallend bericht is de uitstel van de aanpassingen aan de Oosthoutlaan. Leo van Steijn zou daar woedend over zijn. Hoe vreemd, want in het vorige college (toen nog Voorhout) is tot twee keer toe de Oosthoutlaan uitgesteld en volgens mij was verantwoordelijk wethouder toen diezelfde Leo van Steijn. Nu weet ik niet wat de beweegredenen waren van het college van Voorhout voor uitstele en moet ik ook nog eens goed kijken naar de argumentenvan het college van Teylingen, maar ik vind het wel vreemd dat Leo in dit geval ook weer een (te) grote broek aan trekt.

Een laatste bericht wat mij opviel is de Menneweg in Sassenheim. Twee jaar geleden heb ik al vragen gesteld aan toenmalig wethouder Hannie Tijdeman waarom herbestrating van de Menneweg zo duur uitpakte. In de begroting werd 450.000 euro opgevoerd. Er moest en zou volgens het toenmalige college van Sassenheim een weg met klinkers moeten komen. Ik heb mij daar altijd over verbaasd. Gelukkig heeft Gerrit van der Meer zich weer een keer over de weg gebogen en kan de herbestrating nu ongeveer 2 ton aan euro's goedkoper. Soms komt succes met de jaren.